środa, 10 lipca 2013

Cukrzyca - cud dieta



Dosyć długo zastanawiałam się nad kolejnym wpisem. O cukrzycy można w sumie mówić bez końca pisać o zagrożeniach dla naszego zdrowia, pisać o insulinie itp. itd. Można pisać też zwyczajnie o swoim życiu, życiu diabetyka i w ten sposób mieć każdego dnia nowy temat na bloga. 
Mój dzisiejszy post powstał na skutek prostej obserwacji właśnie z mojego życia. Wczoraj razem z rodziną zrobiłam ciasto tiramisu. Ciężko się oprzeć spróbowałam a jakże i przypomniałam sobie co robiłam na początku mojej choroby. Uwaga to może zabrzmieć naprawdę jak katowanie samego siebie :) Na początku bowiem, aby nie jeść niczego słodkiego co zresztą wychodziło mi doskonale patrzyłam na słodkości czasem też wąchałam i zastanawiałam się czy jest mi to naprawdę potrzebne, brzmi dziwnie prawda? Ale to naprawdę działało w moim przypadku. 
Dlaczego dzisiejszy post zatytułowałam cud dieta? Otóż przyczyna jest bardzo prosta istnieje wiele diet, ale żadna nie jest tak dobra jak dieta przestrzegana przez diabetyka. W cukrzycy najlepiej wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli takie które wolniej podnoszą nasz poziom cukru. Dzięki takim produktom dosyć długo po posiłku nie odczuwamy głodu. Jest to więc dosyć korzystne zjawisko szczególnie dla osób, które lubią podjadać między posiłkami. Poza tym produkty o niskim indeksie glikemicznym to jak możecie przeczytać to głównie różnego rodzaju warzywa, kasze produkty dosyć mało przetworzone. Prawdziwa dobrze przestrzegana dieta cukrzyka pozwala nam utrzymać stałą wagę jak również stracić parę zbędnych kilogramów. Mam również dla was małą ciekawostkę, którą może już sami również odkryliście. Otóż osoby z cukrzycą są jakby doskonałymi wskaźnikami jakości sprzedawanej żywności. Mówiąc żywność mam w szczególności na myśli pieczywo. W Internecie z łatwością możecie znaleźć ile WW posiada kromka chleba czy to razowego czy zwykłego białego chleba. Jednak czasem okazuje się, że niektóre pieczywo może nie podnosić aż tak bardzo naszego poziomu cukru lub podnosić go bardziej. Dlaczego? Z pewnością domyślacie się tych przyczyn. Jeśli nasz poziom cukru podniósł się bardziej niż zwykle przyczyną tego jest najprawdopodobniej karmel koloryzujący nasz chleb na ładny miodowy lub brązowy kolor. Jeśli nasz poziom cukru okazał się nadzwyczaj mały po spożyciu chleba może to oznaczać, że chleb zawiera wiele substancji sztucznych, spulchniających. Także my diabetolodzy doskonale potrafimy określić, które pieczywo odbiega od pewnych norm. 
Na dzisiaj tyle czekam jak zwykle na pytania i komentarze a już wkrótce więcej informacji dotyczących diety.

3 komentarze:

  1. Hej :) Też choruję na cukrzycę typu pierwszego. Nigdy nie zauważyłam tego, co piszesz o chlebie i mam zamiar to zbadać. Wielkie dzięki ! Możesz napisać o tym, czy łatwo utrzymać Ci glikemie w szkole? Interesujący temat. Mi to niestety nie wychodzi ;/ Może dasz jakieś wskazówki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, przepraszam za tak długi brak odpowiedzi, ale przez sezon wakacyjny chciałam trochę odpocząć od kompa. Postaram się napisać coś więcej na temat utrzymania odpowiedniego poziomu glikemii, ale oczywiście pytaj o co chcesz, jeśli napiszesz mi trochę o swojej diecie o skrótowy plan dnia to może coś również indywidualnie poradzę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta jest kluczem do dobrego życia. Jeśli Twój organizm wytwarza choć trochę insuliny możesz spróbować żyć z niewielką ilością insuliny z zewnątrz. Zajrzyj na cukrzyca-bez-insuliny.blog.pl. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń